Bara 8 cm kvar


Inga högre makter som lyssnade på mig iaf , har väl inte fått magsjuka men mår fruktansvärt illa i mellanåt.
Igår kom kramper som stannande under hela dagen och sen på kvällen fick jag nog , ringde sjukvårdsupplysningen och dom ringde upp förlossningen och jag fick komma in . Även fast jag "visste" att det inte va värkar så ville dom att jag skulle komma in och göra ctg . Så in åker vi och bli mött av barnmorksna vi hade under förlossningen med My , Helt underbar så kännde mig i trygga händer.

Ctg:et visar att jag har en galen bäbis som har bra hjärtljud. Jag har inga riktigt värkar men ändå registreras några aktiviteter. Men efter ctg så kommar dom tappen , och den va väldigt mjuk men ganska mycket kvar av , men hade öppnat mig 2 cm så jag sa till Stefan nu är det bara 8 cm kvar haha =)

Kramperna kommer sitter i övre delen av magen och har fått bråka med dom hela natten och inte kunnat sova. Magkatarr va det visst , himmla kul att gå runt med kramp i magen sista tiden , jag har träningsvärk och frossa i hela kroppen idag pga av kramperna inatt.
Stefan är hemma idag då jag knappt orka va uppe och gå . Tur My är snällast .
Igår grät jag över smärtan och då kom hon och sa - e de =(vad är det) sen gav hon mig en kram . Underbara lilla tjej.

Fick några tabletter med mig från läkaren på förlossningen så få hoppas det vill ge med sig annars vet jag inte vad jag gör! Vill bara att det ska va över nu ! Jag är livrädd!!!!! Blää för denna hemska kännsa.

Nu ska jag kypa ner under filten och se tv och kanske få ta igen lite sömn.
Hej så länge♥

Kommentarer
Postat av: Linda

WEHOO, då går det nog snabbt då det är dags! v38 nu, ju snart får er bebis komma tycker jag! :D Kommer gå kalas!

2010-03-01 @ 15:13:56
URL: http://mittlivlive.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Meen vad jobbigt hörru, men du kan äl hoppas lite på att resten öppnar sig cokså så går det fort=) ta hand om dig. kraam!!

2010-03-01 @ 17:43:50
URL: http://primadonnna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Å vad spännande :D... Nu e de kämpa dig ut på ne riktigt promenad med alla kramper så kommer nog lillen alldles strax :D.. åå vad mys... :D E lite avendsuk ja kan gärna föda åt dig de e ju så häftigt :D

2010-03-01 @ 19:09:01
URL: http://upptagensblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0