Men vad....


Blir tokig på mig själv just nu . Sitter i soffan och se på familjen annorlunda och helt plötsligt känner jag ett stark behov av att springa ner i källaren och dra in några andetag geom näsan. Haha jag vet visst låter det galet men sanningen är den att jag älskar doften av källare och vissa garage och lusten att få känna doften misnka inte heller , jag vet att man kan bli sugen på hel konstiga saker när man är gravid men detta har jag aldrig varit med om .
Någon fler som tycker det luktar gott i källare och garage?

Jag skrev ju tidigare att jag skulle berätta om händelserna i söndags. Så det började ju med trevligt kalas hos grannar och vännerna Hanna och Urban , Då Urban fyllde år. Gott fika och trevligt sällskap.
My och lilla Nova hade super kul och sprang och skrattade tills dom vart helt slut.
När det va dax att gå hem så reste jag mig upp och det bara small till i vaden. Benen svällde upp på en gång och vart alldelens stenhård , det sprängde och gjorde skit ont (faktiskt så det kom tårar ) Ringde sjukvårdsupplysningen efter lite råd från vännerna och vart skickat på akuten direkt utan att stödja på benet , jaha tänkte jag blodppropp! Då man är gravid så är det ju lättare hänt än vanligt. Fick rådet av läkaren att ringa ambulans om jag fick svårt att andas . Men vi klarade oss fint in på akuten själv jag och älskligen.
Fort gick det att få ett rum och ortoped läkaren komme efter en liten stund , klämmde och kände . Öm va jag och benet va svullet men hade börja gå ner en aning.
Men ingen propp då jag inte vart blå. Det ända som syndes va lila blodkärl som hade pruckit fram så det va nån indre blödning jag fått. Fick förklaringen att då man är gravid så har man vätska och små "fickor" då vätskan sammlas och när den "åker ut" så kan det smälla till sådär så det va ingen större fara förutom blödningen som fixar sig själv. Fick även rönka benet om jag ville men vi sa att blir det sämre och domningen inte släpper så skulle vi komma tillbaka. Tydligen är underbenet det som blir mest "påfrestad" under en graviditet . Men allt gick bra och jag mår bra. Vi vände hemmåt och hämta våran lilla My som fick stanna hos Hanna och Urban. Hon hade sovit gott i soffan och va ganska nyvaken då vi komme . Sen va det bara hem och myspys resten av kvällen.


Dagen har som sagt varit bra , förmiddagen spendera vi på öppna förskolan och eftermiddagen har vi bara varit hemma . Syster har varit här och sällskapat och även Tomas och lilla Nick har varit här . Så nu ligger mina älskligar i sängen och jag ska väl också dra mig dit. Klockan ska ställas då det är dagis i morgon. Känndes inge kul att gå dit i -20 i morgonbitti då man är som tröttast. Men har man inget körkort så har man inte haha =)

Nä detta vart långt så ska ta och avsluta nu . God natt min kära läsare.

Kommentarer
Postat av: Cecca

Jag förstår det, men snart är det över :) Jodå, här är det bara fint. Flickorna har varit sjuk ett bra tag, men nu är dom på bättringsvägen och är återigen hos dagmamman. :) Kram!

2010-02-22 @ 23:19:25
URL: http://blackened.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0