Fredag Morgon


11 septemeber 2009

Kvart i 7 klev vi upp . Uppe med tuppen som vanligt .
Och nu ekar det i trapphuset av alla byggare som är här och gör om toaletterna i huset.
Snart kommer dom väl till denna våning =(
Vi flyttar den 2 oktober så hoppas dom inte hinner komma innan dess!!

Illamåendet kommer och går . Det är drygt , men ändå som en trygghet.
På måndag är det BM som gäller sen är inte inte länge kvar till UL . När vi flyttat är det ba 10 dagar kvar sen få vi se den lilla grodan =) Nervös!! Men samtidigt helt underbart kul =)

Först är man orolig fram till V 12 då den största risken för missfal är över , sen oroar man sig inför UL om allt är bra med lill grodan , sen oroar man sig till de veckorna barnen kan klara sig utanför magen om den föds för tidigt sen fram till förlossningen allt allt ska gå bra både under och efter . Sen kommer oron om plötslig spädbarnsdöd och efter det så få man nog ändå oroa sig över sitt barn resten av sitt liv att dom få växa upp och må bra .
Men samtidigt så MÅSTE man njuta av denna underbara tid =)

Helgen är inte planerad för Min och Mysans del , S börja sin älgjakt . Är sugen på följa me , men vi få se hur det blir . Annars blir det nog bara lugt som vanligt Mina älskligar är fortfarande sjuka S ligger och sover och My sitter i soffan och ritar i min kalender =)

Och på tal om kalender finns det inte någonstans man an beställa en gravid kalender som man kan fylla i vecka för vecka . Finns på liberos hemsida men då måste man fylla i den där under alla veckor sen besälla den när man fått bebis , men jag vill ju ha den hemma och fylla i för hand. Någon som vet vart det finns??

Känns som det är dax att börja runda av nu , vart lite långt.
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här har du en bra och rolig bok, jag köpte den åt en kompis som är i vecka 8 nu :) Hade jag vetat att den fanns när jag var gravid så hade jag köpt en till mig själv :) http://www.presenteriet.se/15-gravid.html

2009-09-11 @ 09:23:32
Postat av: josephine adamec

det finns en på hem&hobby (fanns iallafall sist jag var gravid) som man fyller i varje vecka, kika där:)

2009-09-14 @ 23:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0