Slut på november


Jaha snart va det slut på november månad. Tiden bara springer iväg.
1:a advent igår , super mysig dag , vi va ut på dagen och gick runt på byn och kolla , my fick träffa tomten.
Sedan fick hon träffa hästen , men den vart hon rädd för när den kom för nära och ville pussa henne , så mamma fick klappa hästen istället. Hur söt liten ponny som hällst =)

Efter besöket på byn så gick vi hem och baka pepparkakor.
My hade riktigtroligt med alla formar och gjorde sitt bästa för att kavla ut degen.
Tänkte bjuda på lite bilder från igår lite senare idag .
Sen vart det att fixa en julskina och mummsa på , Mys farmor och farfar och morfar va här och åt den goda skinkan med oss .
Till middag blev det stekt korv och potatis och sen vart det familjemys i soffan till pippi långstrump.

Idag är det nya äventyr som väntar .
Eller äventyr och äventyr va väl att ta i , men vi ska åka till stan och besikta Urbans bil sen ska jag fara in på mitt gammla jobb och fixa ett nytt arbetsgivarintyg, då det va nått som fattades på det jag skickade in till alfa-kassan . Ovanligt att det ska krongla med dom va? likadant försäkringskassan , man ska ha så lite så möjligt att göra med dom . Men nu måste jag ha med alfa-kassan att göra så min stämpling kommer igång .
Sen kanske det blir att gå på nån afär och kolla lite , vi ska ju julklappshandla i helgen , men man kanske hitta nått idag så man kan stryka nån grej från listan .

Snön komme ju i natt.
Men så vart det plussgrader igen och snön är på väg bort igen , suck! Så nu blir det väl regn igen .
Så tråkigt, vill ha snö och minusgrader ju. Men men det är bara att inse , vintrarna blir kortare och kortare för varje år som gå. så om några år är det gräs och gröna skogar på julafton.

Nu river My i alla ytterkläder så ska gå och plocka upp lite .
Ha en trevlig dag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0