Hund .........


Jag älskar hunder , det gör jag verkligen , men när man blir väckt av en hund som bara står och skäller och skäller bli man lite smått irriterad . Sen när det gått 1½ timme och hunden fortfarande står och skäller så blir man riktigt irriterad!!!
Varken jag eller My somnade förns 12 i natt och vakna 7 av denna hund i trapphuset. Så jag fick nog och skrev en lapp på dörren . För så ska det inte va i ett hyreshus. En sak om dom skäler på brevbäraren i 2 minuter  men i timmar i sträck?? NÄÄ!!

Stefan fick nog och ringde till vaktmästaren eller vad ha nu är och han tyckte vi skulle ta dom hårt haha , sagt och gjort stefan ringde upp ägare och nu ha hon äntligen kommit och hämtat hunden . Så nu är det tyst!
Klart man ska få träna sin hund att va hemma själv och det skäller då , men då lämnar man inte den för dagen och far på jobbet utan då få man väl börja med 10 minuter i stöten och utöka därifrån om hunden lär sig va tyst . Men vilken granne hade tålt att höra på en skällande hund hela dagen ? Det finns ju folk som jobbar natt som inte vill vakna före dom ha lagt sig!!


Nog om hunden!!!
Idag blir det nog inte mycket gjort , älskligen är hemma igen så det blir nog bara mys.
Vill bara att snön ska falla och att 1 advent ska komma så man få böra pynta lite .
Vi satta upp gardiner och en stjärna i Mys rum igår , hon ville så gärna ta ut sakerna och kolla på dom så då fick jag hjälp av mammsen och perinlla och åka och sätta upp det =)

Annars hade vi en trevlig dag på stan igår med svärmor och kusinerna , Men jag måste tilläga att My ha aldrig varit så busigt och vägra lyssna så mycket som hon gjorde igår . Hon bara sprang runt och va helt galen , bustroll =)

Barnen fick sig nya tomtekläder inför fotograferingen på vk. Och dom vart ju så klart sötast=) Ska slänga upp en bild på My sen. Sen vart det köpt min julklänning . Fick mig 2 par tights av Eva och massa annat skoj =)
Vantar , tändare , lite julsaker , lite smått till My , jaa lite allt möjligt =)
Hel nöjd.

Sen hade vi en trevlig kväll här hemma. Mamma komme hit . Pernilla och Åke och syster =) Vi fika och surra om allt möjligt . Sen vart det väldigt lugn då alla for , jag la mig på soffan och My i sin säng men efter nån timmes grin och missnöjdhet fick hon komma till soffan och sova med mig . Men hon va då inte trött och ville inte stänga igen ögonen förns vid halv 12 .
Vart väckt igen efter 1 av älskligen som komme hem och strök mig på pannan. Men jag fortsatte sova så han fick sova själv i sängen .
Men nu är vi alla sammlade i soffan och jag ska luta mig tillbaka en stund .

Ha en trevlig dag ♥

Kommentarer
Postat av: Pernilla

2009-11-19 @ 14:03:35
URL: http://primadonnna.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mycket trevligt vi hade=) måste göras om soon=)

2009-11-19 @ 14:03:52
URL: http://primadonnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0