Heja


 Erik! En solklar fanalist. Helt underbar röst. Helt klart bäst .

 Calle! Ja vad säger vi om Calle? Jag gillar honom, han har verkligen utvecklas och visat alla att han verkligen kan! Från att kolla ner i golvet under sina framträdande till at verkligen ta för sig. Han är duktig och har en behaglig röst.

Nu är det bara att invänta Resultatet om 10 minuter. Missa inte det!



Från det ena till det andra så känner jag verkligen ett tryck från all media och alla skriverier om denna jävla (ursäkta ordvalet) Svininfluensan. Jag tycker verkligen att allat ha forstorats så mycket.Jag är kluven och vet fortfarnade inte hur jag ska göra.

Jag bry mig inte om vad alla vuxna människor väljer , ta Vaccinet eller inte det bry jag mig inte om . Man dör nog inte av att ligga sjuk i en influensa. Tänk om man ska hålla på vaccinera sig mot alla sjukdommar så kommer folket dö av en vanlig förkylning om 10 år.
Alla personer regera olika , en del bli dyngsjuk av vaccinet andra inte och tvärt om , men att spruta in något i kroppen som är gift det me , måste ju få en att tänka en extra gång? Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra, hade jag inte varit gravid hade jag kanke inte tveka lika mycket . Men nu handlar det om min lilla groda i magen också . Läkare och andra experter avråder gravida att äta insjö fisk mm för det innerhåller kvicksilver och det är inte bra för ett foster men detta vaccin som innerhåller kvicksilver ska va okej? Vissa läkera avråder gravida att inte ta vaccinet andra säger att man absolut ska ta det , jaha vem ska man tro på?

Och sen att barn under 3 inte fick ta det nyss men helt plötsligt på en vecka ändras det och nu ska små 6 månaders bebis få ta det ?!
Läste att under 20 års tid ha det varit förbjudet med kvicksilver i vaccin för barn och bara nu på en vecka så ha det ändras , man bli ju liite fundersam . Alla tankar bara snurra om hur man ska göra. Jag klarar mig nog galant om jag åker på denna grissjuka men My kanske inte gör det om hon skulle få det ?

Nu har ju så mångat vaccinerat sig redan så smittningsrisken krymper ju hela tiden. Men man är ju inte hundra procent skyddad fast du tagit vaccinet pluss att det ta 3 veckor innan det börja skydda , så man kan ju lika gärna åka på det när det gått 5 dagar. Hörde om en person som fick en av dom värre biverkningarna av vaccinet och tappade kännseln i ben och armar , dom domnade bort. Man vet ju aldrig man kan ju bli mer sjuk av vaccinet än sjukan. Läste även att kvicksilver till barn kan utveckla en slags autism. Ja jag vet inte helt enkelt hur man ska göra är ba så förvirrad. 

Jag är absolut ingen expret på detta ämnet men jag tycker att dom som kalla sig det inte heller verka veta speciellt mycket , dom säger " vi tror inte att något ska hända" Tro? Vaccinet komme så snabbt , bara framkastat och in i kroppen på folk, är inte våran kropp mer van att ta hand om en förkylning/influensa än ett slagt gift som sprutas in i kroppen??

Nog om detta annars blir det 4 a4 sidor till..
Jag är nog varken för eller emot vaccinet , jag vet bara inte hur jag ska göra . Är så kluven.
Hur ska jag göra tro?!!! Det tål att tänkas på.
Hur gör ni ? Ha ni vaccinerat er ? Ska ni vaccinera era små barn?

Kommentarer
Postat av: Cecca

Hejdu! :) Jo, tack det är bara bra här. Hur är det själv? :) Just den designen som jag har nu har inte jag gjort utan om du skrollar ner på min sida i meny fältet så står det vem som har gjort desigen och klickar du på den texten så kommer du till hennes blogg, hon är super duktig. :) Själv kan jag bara "basic" grejerna när man gör en design. Alla dom här "Räknar ner" osv har jag gjort själv, men själva utseendet och headern har hon gjort. :) Kram!

2009-11-13 @ 23:01:45
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Hanna

men duu, de är lika mycket kvicksilver i innehållet i sprutan som de är i en torsk på ica! haha så no big deal! gör de...

2009-11-14 @ 18:30:47
URL: http://wegerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0