Stackars lilla valp


Valborg i går då . Vi tog det bara lugt , grillade med några vänner sedan for vi bara hem och la My .
Och vi la oss på soffan och hede igång en film , men vi han inte ligga länge så ringer syrran , och frågar efter nummret till veterinerstation.
Vad är det som ha hänt undra jag , jo bara 20 meter från våran ingång ligger en stackars liten valp påkörd=(
Bara från ingenstans hade hon kommit utsprigande på vägen och bilen hade ingen chans att stanna itid, så det va absolut inte bilförarens fel.och det är inte valpens fel utan  Det är ägaren som inte ha valpen kopplad.

Det va så hämskt , hon skrek från sitt hjärta och det skar i mitt. Folkmassan runt valpen va stor.
Jag gick fram och la mig på vägen under bilen med valpen och la hans huvud i mina händer och bara strök hon under hakan,hon vart lugnare för en stund , men så fort hon rör sig skriker hon. Jag tänker hela tiden stackars liten.
Efter en bra stund kommer äntligen veterineren på plast och vi få fram valpen som ligger livrädd under bilen.

Ni undra säkert vems valp va det då ? Jo en av vännäs alkohlister morrrr, som va inte ens va på plast och troligen inte ens brydde sig . Skulle inte tro att han ha råd att betela valpens stackars bryta tass och andra veteriner kostnader så veterineren sa om hon ha brytit något finns det inte så mycket att göra för det kosta många många tusen och hon är nog inte försäkrad och ägaren ha inte råd, jag tänka stackars valp så likte gammal och inte ska få en andra chans , hade jag råd skulle jag betala och sedan köpa henne av gubben, n i vet säker vem 140 är? det är han som äger den stackars valpen.
Ska nog ringa på veterinerstation i dag och höra hur ddet gick .

Jag blir bara så arg , det finns sånna onödiga saker våran komun och vårat land slänger ut pengar på , men vi ha inte råd att hjälpa en liten valp som blivit påkörd. Det för jävligt hur vi prioriterar ett liv , denna lilla valp har väl också kännslor och förkännar väl ett liv som alla andra .

Nä det va en jobbig kväll på vägen att måsta se henne ha s´å ont och intye kunna göra något.

Luycka till lilla valp , hoppas du få en andra chans .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0