Roligare temp


En aning mildare ute idag . Känns ganska skönt . Efter lunch och sovning ska vi nog ut en sväng på pulkan och åka lite . Måste ju passa på medans det inte är -30 ute.
Annars är det lite städning som står på schemat idag . Ska dra ner dom sista julgardinerna också . Och sedan ska jag bära ner den avklädda granen i källaren igen .

Ser ut som det blir ändrade planer , ska tydligen upp till pengsjö och hälsa på . Men vi är nog hemma till mellis ändå så vi kan gå ut och leka i snön .
Sötaste Leon ringde just och fråga om vi ville följa med ut och leka , fick lite dåligt samvete när jag sa nej . Men han har ju sin pappa och leka med , han kan hitta på dom mesta hyssen ju ;) Sen är ju Hanna med och leker också , hon kan va ganska tokig hon me =)

Men nu blir det att äta lite lunch sen göra sig klar för att kunna gå utanför dörren. sitter fortfarande i mina underbara pyamasbyxor .

Jag är fortfarande lika arg och ledsen över min mobil som är trasig. Inte ens en vecka ska man klara av att ha en ny sak utan att förstöra den =( Så nu är det bara att samla ihop pengar igen och köpa en ny . Ska ha en likadan då jag verkligen gillar den mobilen.
Hoppas min otur vänder till tur snart , annar blir det en väldigt jobbig sista bit i graviditeten.

Ska försöka fixa min en riskudde. Som man kan värma och ha på magen då jag har molvärk och samandragingar under dagarna. Så när jag ligger och vilar ska jag värma upp den och bara mysa.
Fick ju order av barnmorskan att ligga en timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen och vila mina samandragningar. Sen måste jag börja med dom äckliga järntabbletterna . Hon tycket jag såg blek ut haha =)
Och det låga blodtrycket va ju inte heller så bra , inte konstig jag är trött och illamåendet har kommit tillbaka.

Oj , nu vart det långt , så nu avslutar jag och återkommer senare ..
Hej så länge♥


Kommentarer
Postat av: Cecca

:) Men det är ju påfrestande för ett förhållande när man har barn eller när man väntar barn och det är väldigt svårt för männen också att förstå vad vi tjejer går igenom när vi är gravid. Jag & min kille blev lite ovänner ibland när jag var gravid bara för jag tyckte att han aldrig förstod mig, men det blev ju bättre sen på slutet och sen när vi fick flickorna. Jag tror också att många män känner sig otillräcklig när tjejen är gravid och har svårt att hantera situationen. Nu vet jag inte vad ni har för problem, men det löser sig säker när ni får er lilla bebis. :) Se till att ta hand om varandra och var ärlig mot varandra om vad ni vill och inte vill. :)

2010-01-09 @ 10:57:24
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Cecca

Jo, men så tror jag att det är för dom flesta när man är gravid att man blir lite oense osv. Men det brukar ju alltid bli bättre när man kommer tillbaka till dom vanliga rutinerna efter att man har fått sitt lilla barn. :) Jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att allt känns bättre när ni har fått eran liten, men jag förstår att det är jobbigt just nu om man ska behöva gå runt och må dåligt, det är ju som du sa tidigare att det är nog med att man måste gå runt och vara gravid och alla bekymmer som kommer med det. Sen är det ju likdant när man inte alls har några barn, så kommer ju svackor i förhållandet, då måste man försöka hitta gnistan igen, genom att hitta på saker tillsammans och visa att man uppskattar varandra. :) Kram!

2010-01-09 @ 11:32:07
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Lina

Säg åt karln din att han tar med sig dottern och du får vara hemma och vila om du inte mår bra. Han kan ju fara till Pengsjö själv med henne, ett bra tillfälle att ladda för dig. Tänk att du måste ta hand om din dotters mamma.

2010-01-09 @ 17:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0