Älgfarmen


Dagen började runt 7 då Melwin ville ha mat och strax därefter vakna My . Vi hade lite mys i sängen först sen steg vi upp allihop och åt frukost.
Efter alla sysslor blev det att klä sig och gå ut , och då kom vi på att åka till älgfarmen i bjurholm. Så vi packade in oss i bilen och åkte dit . Först åt vi lunch och efter det så gick vi ut till älgarna . Men så underbart söta man kan va 3 veckor gammla och hur mysiga som hällst .

Dom vuxna älgarna va lite för stora för Mys smak , hon fick sig en bamse puss och vart såklart livrädd för den. Jag tyckte det va häftigt att komma så nära en så stor älg . Haha låter som jag aldrig ha sett en älg förut men det har jag , jag lova både döda och levande, men aldrig ha jag varit så nära och klappat en levande älg som nu. Vackra djur (så länge dom håller sig i skogen).

Har haft en väldigt jobbig stund här hemma nu på eftermiddagen då My ha verkligen visats vad hon ville. Hon skrek och grät över en timme för hon inte fick åka i vagnen från parkeringen och in för Melwin låg där. Har aldrig sett henne så upprörd och arg. Efter många försök till att prata med henne och krama och bara sitta med henne så somnade hon medans hon grät och snyffdade en bra stund i sömnen också. Är dom verkligen så envis och tjurig ? Känns ju hemskt att dom ska måste gråta sig själv till sömns men det gick inte att trösta henne. Nästan läskigt att inte få kontakt med henne. Älskade barn♥

Melwin sover han också. Han tyckte det va dötrist med älgar så han sov sig igenom allt.
Jag hade gärnat lagt mig och sovit också men jag ha kycklig i ugnen som är klar på ett tag så kan inte somna ifrån den nu.
Kvällen blir väldigt lugn , en film och kanske något gott . Älskligen och Andreé far nog och fiska en stund ikväll så blir att umgås med bara barnen. Men det är ju det bästa!

Nu till matlagning sen ska jag avnjuta kyckling och ris med Currysås.Mumma!
Hej så länge♥

(Bjuder på blirder från dagen lite senare)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej bruden, hon har väl hamnat i trotsåldern=) Oj vilka rövarhistorier man hört om detta, du är duktig som står på dig=) Lilltjoppa.. inte är det lätt å va liten heller=)

2010-06-16 @ 12:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0