Läkarbesök,stan och bio


Allt på samma dag . 9 timmar har jag haft mina uggs på fötterna och kan lova att det va varmt sista tiden och mina fötter värker nu.

Läkarbesöket på spec-mv gick bra , fick en manlig läkare och han va super bra =) Han lyssnade och tog sig tid att kolla igeom allt jag prata om. Så han ska skriva ner i journalen till förlossningen en del saker , tex om jag ringer för att värkar , vattenavgång mm har kommit igång så ska jag komma in direkt punkt! Han gick tillbaka i min förlossningsjuornal med My och såg att det hade gått "för fort" för att va förstagångs föderska och att det kan ju gå snabbare denna gång, så jag ska in så fort jag känner av något!
Sedan ska en slags "behandling" i förebyggande syfte göras för min blödning och att moderkakan inte ville lossna efter förlossningen med My.
Vi prata om bedövning och han tyckte som jag att edan skulle va det bästa för mig då jag hade ett sådant fort och jobbig öppningskede. Att nästan va fullt öppen på så kort tid va nästan onormalt för att va förstagångsföderska , så nu vill han att jag ska komma in i tid och kunna få en bra bedövning och känna mig trygg .
Han pratade så jag förstog och lyssnade verkligen. Ska på återbesök antingen hos honom eller till en aurorabarnmorska men jag trivdes med honom så kommer förmodligen att gå tillbaka till han , men samtidigt skulle det kännas bra att få höra vad en aurora ha att säga.
Men jag är helt klart nöjd med besöket.
Är fortfarande rädd och osäker på vad jag har att vänta men känns som man har lite mer "kött" på benen och har iaf fått ur mig det jag känner.

Vid 2 va jag klar och då for familjen och fikade .
En semla med varmchoklad blev det för min del. Sedan upp på barnenshus och kikade och My tyckte så klart att hon va i paradiset =) Hon va så duktig och gick och kollade på sakerna . Köpte en badskärm som hon ska ha när man tvätta håret på hon då hon få panik när vattnet kommer i ögonen . Stefan köpte även 2 sagoskivor åt henne som hon kan lyssna på =).
Sedan vart det stan för min del , stefan och My åkte hem till barnvakten.
Jag fýnda en fin tunika till My för endast 29:- och 2 dräkter till bebis för 39:- och 80:- älskar när det är halva reapriset =) Sedan köpte jag lek lera till My så i morgon ska vi pyssla.

Vid halv 6 komme Stefan , Hanna och Urban in till stan och det va dax för bio .
Snabba cash , den va super bra och 2 timmar bara sprang iväg. Lite detaljer i filmen skulle jag vilja ändra på men se det gå ju inte . Men helt klart värd att se.

Hemfärd vid 9. Mysans farmor va såklart här och vi surra en stund innan hon for hem.
Hon had med sig en present till mig , en super mysig mys dress som hon hade köpte på mode mix här i vännäs.
Tusen tack!
Nu har jag haft mina ögon öppna förlänge och det är dax att göra gubben sällskap i sänge. Kommer somna på 2 sekunder.
Nu vart det lååångt så ska avsluta nu .
God natt ♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack =) Kul att våran berättelse kunde peppa lite =)



Låter bra att du fått träffa en läkare som tar din rädsla på allvar. Kan säga att epiduralen är helt underbar om den tar som den ska :-) Hoppas du får en bättre förlossningsupplevelse denna gång.

2010-02-05 @ 17:54:27
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Lina

Vadå kan det där med moderkakan och massiv blödning hända igen? jag frågade min BM på efterkontrollen och hon sa att det inte finns något som talar för att det skulle hända två gånger.. haha inte för att jag tänker skaffa fler men OM det skulle ske =P

2010-02-05 @ 19:20:14
URL: http://neithotep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0